Novi CLA Coupé nije samo najemocionalnije vozilo u svojoj klasi nego je i vrlo inteligentno: od MBUX Interior Assist sučelja, koje prepoznaje geste upravljanja i nudi inteligentna rješenja u unutrašnjosti, te proširene stvarnosti za navigaciju i razumijevanje indirektnih glasovnih naredbi do ENERGIZING COACH sustava koji pruža individualne fitnes preporuke, novi CLA nudi niz pametnih rješenja. Također postoje dovitljivi detalji što se tiče aerodinamike i novih funkcija Intelligent Drive paketa pomoći u vožnji. Dizajn ističe karakter coupéa sa svojim izduženim oblikom i dizajnerskim elementima kao što su poklopac motora s bubrezima ili stražnja registarska pločica koja je pomaknuta prema dolje. Kao takav i dalje održava status dizajnerske ikone svog prethodnika.
Ova nova generacija kompaktnih modela doprinijela je uvelike pomlađivanju i promjeni imidža marke Mercedes-Benz.
"Kao coupe sa četiri vrata, novi Mercedes-Benz CLA intrigira svojim čistim i zavodljivim dizajnom i postavlja nove standarde DNK dizajnerskog izričaja 'senzualne čistoće'. Impresionira svojim savršenim proporcijama, odražavajući prvu dizajnersku skicu: dugi i izduženi poklopac motora, kompaktnu kabinu, široki trag kotača s izvučenim lukovima kotača i našim tipičnim GT stražnjim krajem sa svojim snažnim prepoznatljivim 'ramenima boce Coca Cole',” kaže Gorden Wagener, direktor dizajna kompanije Daimler AG. "Ukratko – model CLA Coupé ima potencijal postati moderna dizajnerska ikona."
Kombinacija duge i izvučene ulazne linije iznad prozora i vrata bez okvira modelu CLA Coupé pruža njegov nepogrešivi sportski i elegantni karakter. Prednjim krajem dominira prednja maska koja je nagnuta prema naprijed kao nos
Svi elementi u unutrašnjosti posloženi su u skladu sa sveobuhvatnim dizajnerskim temama 'visoke tehnologije' i 'mladenačke avangarde' – bilo da se radi o upravljaču, operativnom modulu kvake vrata, središnjoj konzoli ili sjedalima. Kao i u A-klasi, jedinstvena unutrašnja arhitektura posebno je oblikovana avangardnim dizajnom prednje ploče: dizajneri su u potpunosti uklonili pokrov kokpita. Zahvaljujući tome, glavni element prednje ploče u obliku krila proteže se od jednih prednjih vrata do drugih bez vizualnog prekida.
I u smislu dinamike vožnje, novi CLA održava obećanje svog dizajna: široki trag kotača (dodatnih 63 mm sprijeda i 53 mm više straga u usporedbi s prethodnikom) i niže središte ravnoteže dvije su ključne značajke koje modelu CLA pružaju najviše sportske vozne karakteristike od svih modela u novoj generaciji kompakta marke Mercedes-Benz. Tehničke specifikacije uključuju odvojenu multi-link stražnju osovinu za smanjene vibracije i buku, Direct-Steer sustav kao dio standardne opreme i hidro-nosače sprijeda. Naginjanje karoserije sprečava stabilizator većeg promjera. Kao opcija, dostupan je sustav aktivnog namještanja tvrdoće ovjesa koji vozaču pruža odabir između udobnosti ili beskompromisnog sportskog ovjesa.
MBUX Interior Assist sučelje olakšava prirodnu uporabu. Funkcija glasovnih naredbi prepoznaje tipične odgovore u rastućem broju domena. Zbog stalnog razvoja ovog sustava, također je moguće u obzir uzeti specifične pružatelje usluga za neku državu.
Prepoznavanjem pokreta MBUX Interior Assist u unutrašnjost donosi dodatnu inteligenciju. Zahvaljujući inovativnoj tehnologiji, MBUX sada pruža podršku putnicima čineći razne MBUX i funkcije udobnosti lakšima i intuitivnijima. Interior Assist radi u beskontaktnom načinu rada i djeluje pri dnevnoj svjetlosti i u potpunom mraku.
Na primjer, omogućuje prilagođavanje sadržaja prikaza čim se ruka približi dodirnom zaslonu prednje ploče ili dodirnoj površini središnje konzole. Individualni elementi istaknuti su u skladu s trenutačno aktivnim izbornikom. Nadalje, sustav je u mogućnosti razlikovati želje vozača i suvozača te, na primjer, zna za čije sjedalo treba aktivirati funkciju masiranja.
Posebna značajka Interior Assist sustava je funkcija osobnih omiljenih naredbi. Njoj se pristupa držanjem ruke iznad središnje konzole s raširenim kažiprstom i srednjim prstom u obliku slova V. Na taj način se bilo koja naredba koja se može kontrolirati preko MBUX sustava sprema radi lakšeg pristupa. Jedna tipična omiljena naredba je ”odvezi me kući”. Kako je sustav u mogućnosti pouzdano prepoznati tko ga koristi, vozač i suvozač mogu čak istom položaju ruke odrediti različite omiljene naredbe.
Postoje i druge funkcije koje se mogu intuitivno kontrolirati, bez potrebe vježbanja odgovarajućih gesti i pokreta: na primjer, svjetlo za čitanje može se u mraku upaliti i ugasiti kratkim pružanjem ruke prema osvrtnom zrcalu. Ako vozač u mraku ispruži ruku prema praznom sjedalu suvozača, sjedalo će automatski biti osvijetljeno. To olakšava pronalazak predmeta koji su ostavljeni na sjedalu. Čim se ruka osobe ukloni iz tog područja, svjetlo se automatski ugasi.
"Hej Mercedes": bolje razumijevanje i još pametniji odgovori
U modelu CLA može se također iskusiti najmodernija glasovna kontrola. I u ovom slučaju se koristi prepoznavanje sjedala sa kojeg dolazi naredba. Sustav glasovnih naredbi odgovara samo na naredbe osobe koja je posljednja rekla ”Hej Mercedes” kako bi aktivirala sustav. Zasad samo na američkom tržištu, sustav glasovnih naredbi može prepoznati i odgovoriti na značajno kompleksnije upite, na primjer: ”Koji za djecu prihvatljivi azijski restorani su u blizini, a koji nisu niti kineski niti japanski?” Tu je također rastući broj domena za koje MBUX može prepoznati kompleksna pitanja i na njih brzo odgovoriti: ove domene uključuju sport (”Hej Mercedes, kako su igrali New York Knicks?”), burze (”Kako se mijenjala cijena dionica Applea u odnosu na Microsoft?”), izračune (”Koji je korijen od 3?”) te općenito znanje (”Koliko je veliki Teksas?”, ”Koliki je udio masti u avokadu?”).
Energizing kontrola udobnosti povezuje razne sustave udobnosti u vozilu. Inteligentne preporuke Energizing COACH funkcije iz ENERGIZING Package Plus paketa su potpuno nove.
ENERGIZING paketi: sljedeći korak inteligentne udobnosti
ENERGIZING paketi s ENERGIZING COACH funkcijom su novost. Ova usluga na osnovi inteligentnog algoritma preporučuje jedan od programa ENERGIZING paketa ovisno o situaciji i individualnim potrebama. Mercedes-Benz vivoactive® 3 Smartwatch imao je svjetsku premijeru na izložbi CES. Ako se nosi ovaj sat ili neki drugi Garmin® kompatibilni uređaj, osobni podaci kao što su razina stresa ili kvaliteta sna optimiziraju točnost preporuka. Cilj je da se putnici osjećaju dobro i opušteno čak i tijekom zahtjevnih ili monotonih putovanja. Nadalje, broj otkucaja srca koji se dobivaju iz integriranog Garmin uređaja prikazuju se na medijskom zaslonu.
Model CLA ima najnovije sustave pomoći u vožnji s kooperativnom podrškom za vozača te time osigurava najvišu razinu aktivne sigurnosti u ovom segmentu s funkcijama koje su preuzete iz S-klase. U određenim situacijama CLA je po prvi put u mogućnosti poluautonomno voziti. Kako bi to postigao, dobro prati situaciju u prometu. Poboljšani sustav kamere i radara omogućuje mu da vidi do 500 metara ispred. Za funkcije pomoći u vožnji CLA također koristi podatke karata i navigacije. Na primjer, Active Distance Assist DISTRONIC sustav kao dio opcijskog Driving Assistance paketa u mogućnosti je u raznim situacijama pružiti podršku na osnovi rute te prediktivno i praktično namjestiti brzinu, npr. prilikom ulaska u zavoje, križanja ili kružne tokove. Također se u vozilu nalaze npr. Active Emergency Stop Assist i intuitivno razumljivi Active Lane Change Assist sustavi.
Novi CLA standardno se oprema naprednim Active Brake Assist sustavom. Ovisno o situaciji, može učinkovito pomoći umanjiti posljedice stražnjeg sudara sa sporo kretajućim vozilima ili vozilima koja se zaustavljaju ili miruju te čak s pješacima koji prelaze cestu i biciklistima, ili ih u potpunosti spriječiti.
Active Lane Keeping Assist (također dio standardne opreme) u mogućnosti je upozoriti vozača vibracijama u upravljaču kada vozilo nehotično počne izlaziti iz vozne trake pri brzinama između 60 i 200 km/h. Ako vozilo prijeđe punu liniju, može povući vozilo nazad u voznu traku aktiviranjem kočnica na jednoj strani. U slučaju isprekidane linije, takve intervencije događaju se samo ako postoji opasnost od sudara s vozilom u susjednoj voznoj traci (uključujući opasnost od prometa iz suprotnog smjera).
PRE-SAFE® PLUS sustav može prepoznati vjerojatni stražnji nalet na vozilo. Ako se opasnost od sudara ne ukloni, sustav također snažno aktivira kočnice vozila koje miruje, čime se smanjuje rizik od ozljeda smanjenjem trzaja prema naprijed koji je posljedica udara u stražnji dio vozila.
MULTIBEAM LED prednja svjetla: bolja vidljivost u svim uvjetima
Još jedan primjer automobilske inteligencije i prijenosa tehnologije iz luksuznog segmenta u kompaktnu klasu su opcijska MULTIBEAM LED prednja svjetla. Omogućuju ekstremno brzo i precizno te elektronički upravljano namještanje prednjih svjetala prema trenutačnim uvjetima u vožnji.
Saznaj više o Mercedes-Benz CLA Coupe
Budite među prvima koji će osjetiti vožnju u novom Mercedes-Benz CLA
Ova limuzina sa četiri vrata ima međuosovinski razmak od 2729 milimetara i proporcije dinamične, ali istovremeno i kompaktne limuzine s kratkim prednjim i stražnjim prevjesima. U vrhu je svog segmenta glede prostora za glavu na stražnjim sjedalima. Usto, ovaj limuzinski model ima poznate prednosti A –klase koje podrazumijevaju moderne i učinkovite motore, visoku razinu sigurnosti zahvaljujući tehnološki naprednim sustavima za pomoć vozaču iz S-klase te intuitivni i pametni MBUX - Mercedes-Benz User Experience informacijsko-zabavni sustav. Uz koeficijent otpora zraka Cd od 0,22 i prednju površinu od 2,19 m², nova A-klasa Sedan ima najmanji otpor zraka od svih velikoserijskih vozila na svijetu i time izjednačava svjetski.
A-klasa je postavila temelje današnjem segmentu kompaktnih Mercedes-Benz automobila 1997. godine, a od tada je u svijetu prodano više od šest milijuna jedinica. A-klasa Sedan, kao sedmi model, dodatno proširuje ponudu kompaktnih automobila iz Mercedes-Benza. Logičan dodatak jer Mercedes-Benz sa C, E i S-klasom ima više kompetencija u segmentu premium limuzina od drugih proizvođača.
Mercedes-Benz A-klasa Sedan nudi izvrsnu iskoristivost uz iznadprosječni prostor u razini ramena, laktova te lak pristup stražnjem dijelu kabine. Nalazi se u vrhu svog segmenta što se tiče prostora za glavu (944 mm). Prtljažnik ima kapacitet od 420 litara i projektiran je za praktičnost. Otvor prtljažnika je vrlo velik sa širinom od 950 mm i dijagonalom od 462 mm između brave poklopca i donjeg ruba stražnjeg stakla što omogućuje jednostavan utovar i istovar većih komada prtljage.
Obranjeni svjetski rekord: nitko drugi nije aerodinamičniji
Nova A-klasa Sedan iskorištava povoljne uvjete koje osigurava njen dugačak stražnji kraj kako bi bila još bolja od već primjerne A-klase u hatchback izvedbi (Cd vrijednost od 0,25). S vrijednošću Cd = 0.22, novi limuzinski model izjednačava originalni svjetski rekord modela CLA Coupé. Zahvaljujući prednjoj površini od 2,19 m², manjoj nego kod modela CLA, nova A-klasa Sedan ima najniži koeficijent otpora zraka od svih velikoserijskih vozila na svijetu.
Dobre aerodinamične značajke bitan su faktor za nisku potrošnju goriva u stvarnim uvjetima vožnje.
Sljedeći motori bit će dostupni prilikom početka prodaje A-klase Sedan